خبرهای داغ:
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین؛

  آیت اله رئیسی ادبیات خدمتگزاری را تغییر داد

 

آیت اله رئیسی ادبیات خدمتگزاری را تغییر داد
حجت الاسلام گونجی گفت: آیت اله رئیسی ادبیات خدمتگزاری را تغییر داد به گونه ای که باید کسی در این راستا قدم بردارد که همچون رئیس جمهور شهیدمان انقلابی، جهادگر و خدمتگزار مردم باشد.
کد خبر: ۹۶۰۱۷۳۳
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام و المسلمین گونجی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مراسم بزرگداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید و یاران خدمتگزارشان که با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین در سالن مولانای مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد ضمن عرض تسلیت شهادت دومین ریس جمهور شهید دکتر رئیسی و همران شهیدشان ابراز امیدواری کرد که ما نیز بتوانیم رهروان لایقی برای آن عزیزان باشیم.

وی گفت: رئیسی ادبیات خدمتگزاری را عوض کرد به گونه ای که اکنون هرکسی جرات کاندیدای ریاست جمهوری ندارد و باید کسی در این راستا قدم بردارد که همچون رئیس جمهور شهیدمان انقلابی، جهادگر و خدمتگزار مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین گونجی افزود: عزت برای خداست و خدا به هرکس بخواهد عزت می دهد همچون پیامبران، مومنین و بندگان درجه یک الهی که خداوند اراده کرده است آنها عزیز باشند.

وی ادامه داد: خداوند خادم الرضا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی را اینچنین عزیز کرد چراکه عزت "بما هو عزت" متعلق به خداست پس اگر کسی عزت میخواهد باید از صاحب عزت آنرا مسالت کند.

وی با تاکید بر اینکه در منطق قرآن عزت واقعی و کامل متعلق به خداست گفت: هرکس در جبهه خدا قرار گیرد خدا آن را عزیز می کند؛ همانطورکه می بینیم که امروز آیت الله ریسی عزیز همه است حتی عزیز کسانی که به وی رای ندادند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: رئیس جمهور شهید و همراهانش قطعا در زمره همان مومنینی هستند که خداوند در قرآن می فرماید من عزت را به آنها داده ام.

وی گفت: اگر ما هم بخواهیم به آن عزت دست یابیم باید در هر شغل، جایگاه و منصبی که هستیم راهی را بریم که شهید ریسی آن راه را رفت.

این روحانی خاطرنشان ساخت: برای عزیز شدن نزد خدا باید سوی خدا برویم و هنرمند اگر خود را فدای خدا نکند به سعادت نمی رسد و این روزها دیدیم برخی که برای دشمنان هشتک می گذاشتند اما برای رئیس جمهور کشور، عکس العمل نشان ندادند که اینها هنرمند واقعی نیستند.

وی یاداور شد: در حکمت ۳۳۳ نهج البلاغه آمده است که مومن خوشحالی و لبخند در چهره دارد و غم و غصه را در دل خود نگه می دارد و سینه اش از هر چیز گشتاده تر است و ظرفیت وجودی بالایی دارد و بد اخلاقی ها و تلاطمات دنیا او را از پای نمی اندازد و هوای نفسانیش از هرچیزی خوارتر است و از برتری جویی بیزار است و از ریاکاری متنفر است ، اندوهش طولانی و همتش در راه کسب رضای خداوند بلند است و بیشتر سکوت کرده و تمام وقتش مشغول عمل است؛ حال اگر نیک بنگریم خواهیم دریافت که اوصاف ذکر شده در این کلام حضرت علی (ع) در شهید سید ابراهیم رئیسی هویدا بود.

حجت الاسلام گونجی عنوان داشت: این رئیس جمهور شهید از روی ایمانی که داشت همیشه شکرگزار بود و در برابر ناملایماتی ها و سختی ها صبوری می کرد و غرق در اندیشه و تفکر برای خدمت به مردم بود و برای کسب رضایت مستضعفین تلاش می کرد نه مستکبرین.

وی تصریح کرد: رئیسی انسان مومنی بود که در مقابل طوفان ها تسلیم نشد بلکه به آنها جهت داد و حالا اثرگذاری شهید رئیسی از این پس دیده خواهد شد.

این روحانی ادامه داد: همین آدم که مثل کوه استوار است در برابر خداوند بسیار خاضع و فروتن است لذا مزد خود را نیز که بهترین هدیه خداوند یعنی شهادت است را از وی گرفت.

وی در پایان بیان کرد: لازم است در این تجلیل ها فقط به تشریفات کفایت نکنیم بلکه دنبال مشی و روش و رفتار شهید باشیم و از ایشان درس خدمت بگیریم و بدانیم مرگ حق است و سراغ همه خواهد آمد اما چگونه مردن مهم است.

گفتنی است سرودن شعر در رسای رئیس جمهور شهید توسط شاعران آیینی سید محمدحسین ابوترابی و طیبه بهبودی از دیگر برنامه های این مراسم بود. همچنین حمیده سبحانی فر از هنرمندان نقاش، تصویر رئیس جمهور را با آکرولیک نقاشی کرد و خوشنویسان استان سمیه مهرجو و چنگیز آشوری هم با نگارش خطوطی زیبا از رئیس جمهور شهید یاد کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار